Unde să te promovezi online: pe Google sau pe Facebook?

În sfârșit ai terminat site-ul și toate sunt puse la punct: ai ales un nume de domeniu perfect, ai găzduirea web potrivită, magazinul online este funcțional. Tot ce îi mai trebuie sunt clienții. Iar pentru asta ai nevoie de promovare online. Care e cea mai bună soluție: Google sau Facebook?

Depinde. Platformele de social media (Facebook, Instagram, Pinterest etc.) sunt pentru a-ți face brandul cunoscut. Ele sunt utilizate de oameni pentru a fi la curent cu noutățile, pentru a vedea ce mai postează unii-alții, pentru a interacționa. De aceea, aceste platforme, cum este Facebook, sunt utile pentru a-ți crea o comunitate de fani și pentru a crește vizibilitatea brandului în mediul online.

De cealaltă parte, Google returnează rezultate în funcție de o căutare specifică. Deci…

Pentru ce să optezi: Google Ads sau Facebook Ads?

Pentru amândouă. O strategie de publicitate online ok este aceea care utilizează atât Google Ads, cât și Facebook Ads, pentru că ambele platforme au avantajele lor. Google este unul dintre cele mai mari motoare de căutare de pe internet, iar pe Facebook sunt înscriși mai mult de un sfert din oamenii de pe întreaga planetă. Ambele sunt ideale pentru a te promova online, dar din motive diferite.

Promovarea pe Facebook

Oamenii folosesc Facebook mai ales pentru a se relaxa și a vedea ce se mai întâmplă, mai puțin cu intenția de a cumpăra ceva. Însă, platforma îți oferă avantajul de a-ți crea o audiență mare – este important să folosești social media pentru a atrage simpatia publicului și a-i face să te țină minte. Astfel, atunci când vor avea nevoie de produsul sau serviciul tău, își vor aminti să apeleze la tine. 

De asemenea, dacă oferi un produs/serviciu exclusivit, foarte nișat, reclamele pe Facebook te pot ajuta mai mult, pentru că îți permit o targetare mult mai eficientă și un control mai bun al publicului, decât Google. Pentru a crește gradul de (re)cunoaștere a mărcii, să promovezi un eveniment, să faci ceva interesant cunoscut audienței, vei opta pentru facebook.

Promovarea pe Google

Este potrivită pentru afacerile care oferă servicii sau produse pe care oamenii le caută cu intenția de a le cumpăra.  În general, atunci când oamenii au nevoie să cumpere un lucru sau un serviciu, vor căuta ceea ce au nevoie pe Google search.

Google are în vedere mai ales cuvinte-cheie pe care oamenii le introduc în motorul de căutare. Tot ce trebuie să faci este să vezi care sunt cele mai relevante cuvinte-cheie pentru afacerea ta și să faci reclame folosindu-le. Nu trebuie să îți bați capul căutând profilul clientului ideal, așa cum trebuie să faci pe Facebook Ads.

Cel mai indicat este să stabilești o strategie depromovare online cu ajutorul unui specialist în marketing digital. Uneori trebuie, pur și simplu, să experimentezi puțin ca să vezi care soluție de promovare online este potrivită pentru afacerea ta. În orice caz, în lumea noastră digitalizată, este bine să fii online peste tot și să îți adaptezi modul de comunicare în funcție de platformă. Dar, ținând cont de tipul business-ului tău și de obiectivele pe care ți le-ai propus, vei aloca un buget mai mare uneia dintre platformele de advertising.

Leave a Comment